Wednesday, February 4, 2009

Projek Ayam Buluh

Sabtu minggu lepas, gua, Appy, Mael dan Pade telah menganjurkan satu ritual makan ayam dalam buluh. Saksikanlah gambar-gambar menarik sepanjang projek ini.
Mael sama sibuk repair api
Ayam pencen sedang mengelegak dalam buluh

Di dapur, para ibu sedang sibuk bergurau senda. Kerja tetap jalan.
Pade sempat mengajar Mael beberapa riff baru sementara tunggu ayam masak. "Mael tu King Of Guitar, toksah ajar dah.." bidas gua.
Gua juga sempat bertarung dengan api.

Tugas mengeluarkan ayam dari buluh diserahkan kepada pengurus projek, Appy.
Bayam Udang juga disediakan sebagai menu tambahan
Mbok Miah sedang menjampi ayam buluh untuk menghindari roh jahat ketika upacara makan dijalankan.
Gua akan sentiasa menganjurkan aktiviti-aktiviti yang berunsurkan kebudayaan Sarawak supaya bini gua tak homesick.

10 comments:

JiJAh PapA kHaLID said...

huh tak sanggu den nak nengok ayam yang home buat tu. melelehh... yum! yum! yum!. ble nak ajak aku wat skali?

Amar Amir said...

takde nak ngajok keh..

Anonymous said...

biase la,time aku xde,baru la nak buat mkn2 ayam

Anonymous said...

baju airwalk tu memang baju peberet lu eh?

Kumprinx said...

sesiapa yang tak reti-reti nak balik lipis, pastu mengeluh orang tak ajak buat aktiviti, gua lempang je kelak.

Baju airwalk tu gua memang pakai kalau ada tanda-tanda nak diambik gambar. gua sentiasa stenbai dalam beg.

zubyeorama said...

sweet sgt.

Haula Hati said...

yg men gitar tue mcm biase tgk je...

abah keh ckp, dia terer IT... yeke??

keh dok lipis gak..

StingRay said...

kucing yang posing depan pintu tu memang x bleh bla...



bergaya...

makwe joni said...

betul tu kucingmontel, kucing tu sungguh pandai bergaya..

Anonymous said...

ya allah, aku gelak guling2 susah nak berenti tengok gambar last nih...haha.