Sunday, December 20, 2009

Selamat Pengantin Baru Pade Hardcore


Sabtu yang lalu, gua dengan bin, dan Otam telah selamat menghadiri majlis kawen Pade Hardcore. Ketika menerima panggilan telepon dari otam pagi tu, gua mati-mati ingat abang Pade HC yang kawen, tapi sebaliknya Pade HC sendiri yang kawen rupanya. Kalau gua tau mesti gua bawak hadiah kipas meja.

Bila gua tiba di majlis tersebut takde apa-apa yang berlaku lagi selain orang tengah makan-makan. Lantas kami bertiga terus menuju ke meja katering dan ambik nasik. Selesai makan kami terhiling-hiling sambil layan asapan rindu. Sekonyong-konyong perarakan Pade Hardcore tiba dengan diswertai bunyi kompang kaset.

Hajat asal gua adalah hendak menyesnap gambo sekeping dua, namun ada akak kat tepi tu beria-ia suruh. Maka buat kali pertamanya gua dan bin tepung tawar orang kawen dengan bibir bergetar terkerenyih-kerenyih. Disusuli dengan Otam. Manis-manis muka Pade HC atas pelamin, entah apa yang seronok sangat gua tak tau. Kami masing-masing dapat telur rebus sebijik dan kami pulang dengan gembira.

Gua dengan ini mengucapkan Selamat Pengantin Baru kepada Pade HC semoga bahagia sampai bila-bila. Gua tumpang gembira.

Kutu-kutu lain entah apa cerita tak nak pegi. Mungkin spirit of hardcore diaorang dah tak berapa barangkali.

Fakta Menarik : Born pernah ada crush ngan adik Pade HC.

6 comments:

Joni said...

pade ni muka cam senior aku kat pdrm..

Anonymous said...

thanx Enchik Kumprix & Enchik Otam sebab menepung tawar aritu.. Lu orang memang RoCKH!
**tak tau la pulak aku si born tu ada crush ngan adik aku.. heheheh..**

Ahmad Belia said...

faking otam. gua nak tgk muka bini pade. cam ass je kameraman...

Kumprinx said...

ah apek, nak gambo sedak datang sendiri la ambik.

Amar Amir said...

err..pade,lu jangan percaya sangat kabar angin ni.cilaka lu king.

phish said...

eh..nak no pengapit lelaki...hahaha