Thursday, July 2, 2009

Gotong Royong Flat Tempoyang

Pakcik Guna, abah gua, pakcik Baha dan beberapa mamat yang tidak dikenali tersenyum riang melihat aksi pakcik Lah menarik teh. Untuk makluman semua Pakcik Lah ini dulu pengadil bola dan penjaga garisan yang terkenal di daerah Lipis.

Gambar ini memang klasik tak patut. Yang syok sebenarnya ialah jamuan selepas gotong royong. Gua pikir gambar ini dalam tahun 1988, 89 tak pun 1990. Pondok telefon pun tak ada lagi kat situ.

Taman Permai pun tak ada lagi masa tu. Area Taman Permai dulu laa tempat kita orang berkhemah. Masa tu bab-bab khemah kasi Lonik (abang amin/kumprinx) pegang. Amin budak lagi masa tu, kalau aku berkawan mesti kena kutuk punya.

4 comments:

Unknown said...

klasik! klasik !

Anonymous said...

dgr cite pakcik baha dh nazak... aku mahapkan seme kekurangajo dia kt aku...

Zaini said...

"Amin budak lagi masa tu, kalau aku berkawan mesti kena kutuk punya. "


peh legend tak legend le. hehe.

Kumprinx said...

haram zadah punya klasik, gua pun tak pindah lagi kat sini itu jam. Tok Mat pun muda lagi.