Saturday, July 11, 2009

Pekena Laksa Sarawak

Sebelum pulang, kami sempat mengadakan Majlis Jamuan 1Malaysia Laksa Sarawak di rumah Mael. Dihadiri oleh beberapa orang rakan.


Kupas udang. Gua syak 50% udang yang dikupas masuk dalam perut Pade. Tu pasal dia sanggup buat kerja ni. Gua tak blah, kecut jari-jari mulus gua.


Apa yang seronok sangat gua tak tau. Kelihatan pade sedang cuba bersimpuh.


Jamal pun ada datang. Sesuatu yang sangat rare.


Otam pun ada datang.

Pepehal laksa sarawak adalah satu hidangan eksotik yang sangat rare dan sedap. Paste dia jarang ditemui di Malaysia ni. Biasanya gua akan import dari Sarawak, supaya isteri saya boleh menyediakannya, dan juga supaya beliau tak homesick.

2 comments:

SL said...

pade mcm nk buat aksi sukan papan anjal..kulempang jugek pede ni kang

Anonymous said...

Wth is this s**t? Pasal lak nak lompang budak tu tak pasal2?